hallolissom

Sunday

Den internasjonale pysjamasdagen

Den siste uka har jeg tatt masse medisiner. I tillegg til pencillin mot infeksjon i kroppen og øyedråper mot øyebetennelse, har jeg også tatt noe andre greier, mot tette luftveier og hoste, tre ganger om dagen. Disse medisinene har gjort meg utrolig sløv, og jeg kunne sikkert sovet meg igjennom hele uka hvis jeg hadde tillatt meg det. Men naturlig nok har jeg følt meg mye friskere etter at jeg begynte å ta masse medisiner, så jeg tenkte at å være trøtt og sløv er ikke så farlig. Jeg hadde jo ikke mangel på søvn, så det var nok bare de medisinene som prøvde å lure meg til å tro at jeg trengte det... Men på slutten av uka gikk det opp for meg hvor utrolig uklok jeg hadde vært. Så unødvendig å presse seg til å være på jobb når jeg bare hadde vært sånn halvveis til stede uansett. På fredag dro jeg på jobb, men jeg klarte bare ikke holde meg våken. Sovnet hele tiden og var helt på gråten fordi jeg var så sliten. Jeg forstod plutselig at kroppen min skrek etter hvile... Da dro jeg hjem.

Klokka var vel halv elleve da jeg kom hjem, så Franziska (ja, ho er for tiden her hos meg - hurra!) hadde ikke stått opp. Jeg gikk rett inn i senga og la meg. Franziska tittet opp fra madrassen sin og spurte om jeg ikke hadde dratt ennå. "Jo, men det er visst den internasjonale pysjamasdagen i dag", sa jeg. "Å, så bra! Det var det jeg trodde", sa ho. Så sov vi begge to.
Da jeg våknet igjen var klokka tre. Franziska satt på kjøkkenet. Jeg bestemte meg for å stå opp, men det endte med at jeg bare sov videre på sofaen, med små spise- og "snakke med Franziska"-pauser innimellom. Så sov jeg hele natta. Puh! Stakkars min lille slitne kropp... Sove nå. Hvile nå.

6 Comments:

  • At 19 November, 2006 17:55, Blogger David Aasen said…

    bra at du får hvilt deg litt. ta deg tid til å komme deg igjen.
    snakkes
    _dAVID

     
  • At 19 November, 2006 19:47, Blogger Janne said…

    Høres igrunnen veldig deilig ut med en internasjonal pysjamasdag. Jeg har blitt litt syk etter at jeg dro fra deg, (nok en gang), men ikke så syk at jeg ikke kan gjøre ting da. SÅ bra at du endelig ble så syk at du måtte bli hjemme;) Det er sunt! Savner deg litt jeg.

     
  • At 21 November, 2006 01:19, Blogger Kristian said…

    Off då, så drid å bli sjuge då :( Måtte bare inn på bloggen din å kikka litt eg ;)

     
  • At 25 November, 2006 11:39, Blogger Honningdal.jr said…

    heisann du. nå sitter jeg her i stolen og er handikappet... utrolig vanskelig å spørre om hjekp til alt mulig.... men mamma og nils-andreas er så strenge med meg at her er det bare å være lydig. :) miss u!

     
  • At 27 November, 2006 19:48, Blogger Kristian Rem said…

    hepp! Takk for sist. Morro å treffe noen man har hørt en del om(slapp off, positivt:)). Du er vel kanskje vant til Davids kosebehov, men heldigvis roa det seg etter dere gikk.
    Lurte egentlig på hva du kalte kaloribombene du hadde med deg på lørdag. De må bli bakt i hovedstaden også!
    Gi meg et navn, så finner jeg sikkert en oppskrift, du nevnte navnet, men det var ikke mulig å memorere...

     
  • At 28 November, 2006 12:41, Blogger Kristian Rem said…

    oki, siden du sa du kunne gi meg oppskriften så takker jeg ja til det. Fant en side med over 350 stykker på, og ble litt usikker da jeg var ferdig med å lese nr 235, så hvis du gidder, skal jeg love å dele herlighetene med andre:) have nice day, go barneTV!

     

Post a Comment

<< Home