hallolissom

Monday

mørkere og kaldere...

Det er ikke tvil om at vi går vinteren i møte. Dagene blir kortere, og det begynner å bli skikkelig kaldt ute. Derfor var det verdig og rett at jeg og Renate fikk kjøpt oss en haug med ved på lørdag. Det var ikke for tidlig i det hele tatt.

Det er ikke så mye som skal til for at jeg skal kose meg så lenge jeg slipper å fryse. Så når jeg putter godt med ved i ovnen, setter på koselig musikk, lager meg en deilig kopp med te, surrer meg inn i et teppe, og tenner noen lys rundt omkring i stua, ja da kan det være så mørkt og kaldt det bare vil der ute. Jeg koser meg her inne:)

Det er ikke alltid bare lett å ha flyttet til et nytt sted hvor ingen kjenner meg. Å bli kjent med nye folk er til tider utrolig slitsomt synes jeg. Når man egentlig ikke kjenner noen så veldig godt ennå, så blir det litt vanskelig å vite hvem man skal snakke helt åpent med... Og med masse nye inntrykk og følelser, og en kjæreste som er i Sveits, blir behovet for å ha noen å snakke med ekstra stort. Litt for ofte sitter jeg igjen med en følelse av å ha sagt litt for mye til litt for mange... Det er ikke bra.

Men midt i det hele har Gud vist meg nok en gang; han kjenner meg bedre enn noen andre! Det har han alltid gjort, og uansett hva jeg gjør og sier så vet han hvem jeg er. Jeg er jenta til Gud. Ingenting kan forandre det. Dette med Guds kjærlighet er et mysterium. Noen ganger må jeg bare velge å tro at jeg er elsket, selv om jeg ikke føler eller forstår det. Men så er det også de gangene hvor Gud virkelig lar meg FØLE meg elsket. Akkurat nå er det sånn:) Jeg får lov til å kjenne at Gud elsker meg og holder rundt meg. Han har kontrollen, og jeg velger å bare stole på...uten å vite helt hva som ligger der. Men jeg vet at Gud ser meg og hører meg. Han forstår meg uansett. Jeg er ikke alene:)

5 Comments:

  • At 16 October, 2006 23:23, Blogger frank said…

    åh... jeg skulle så gjerne vært der og kost meg sammen meg deg!! ja det kan du godt si..

     
  • At 17 October, 2006 12:04, Blogger Janne said…

    det er ikke det at jeg ikke prøver å få til at folk kan legge igjen en beskjed, men denne macen vil ikke vise den ruta der jeg klikker på valget om å gi folk lov til å komme med kommentarer....hrupfh!

    Men uasnett. Gud har og vært veldig nær meg de siste dagene. Det er skikkelig digg!

     
  • At 19 October, 2006 23:10, Blogger Karin said…

    Hei Carina! Takk for hilsen =) Så fine dere er med ringer på! Hurra for dere! Spent på åssen det går med barne TV produksjonen og livet i Skien.. Håper du har det godt!

     
  • At 02 November, 2006 16:15, Blogger Honningdal.jr said…

    kjære deg. hvor er du i verden? jeg finner deg verken i mobil-verden eller her ute i cyberspacen... jeg får ta i bruk den gammeldagse telefonen tror jeg...

     
  • At 06 November, 2006 12:43, Anonymous Anonymous said…

    Hey dear Carina! I heared you and Frank got engaged, i'm happy for you!
    How are you enjoying Skien and your appartment there?

     

Post a Comment

<< Home