hallolissom

Wednesday

påskeferie


I påska gikk turen til selveste Hauge i Dalane. Det var lenge siden jeg hadde vært der nå, så det var koselig å være der igjen. Jeg startet ferien med å være skikkelig forkjøla og slapp, men etter et par dager på sofaen var jeg klar for å innta villmarka...



Jeg så årets første hvitveis! Et sikkert vårtegn, selv om det var blitt ganske så kaldt igjen disse dagene. Men kulda stoppet ikke denne villmarkens datter i å boltre seg i naturen:)





Vel, når sant skal sies så er det vel Frank som var drivkraften bak denne store naturopplevelsen. Han hadde med seg den flotte samekniven han fikk av meg til bursdagen sin, og hogde seg en rett og kraftig stokk. Som en ekte villmann skulle han lage en pil og bue!







Det ble en skikkelig bra bue! Det gamle tauet fra flaggstanga gjorde en god jobb.




Og gode piler ble det også! De suste langt gjennom lufta. Ja, det vil si når det var Frank som skjøt... Visse andre hadde ikke like stor kontroll - Franks tilkomne svoger tok et hjørne av hytta, og jeg knuste et glass. Ops:)



Tross alt så hadde jeg litt mer kontroll med salonggeværet enn med pil og bue, selv om det var ingen som var i nærheten og tok bilder mens jeg skjøt... hm, merkelig:)

1 Comments:

Post a Comment

<< Home